Ateliê Project

An Affective Relationship between School, Family and Child

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18227/2675-3294repi.v5i1.8375

Keywords:

Atelier Project;, Early Childhood Education;, Public education;, Daycare.

Abstract

The Ateliê Project in Early Childhood Education values ​​collaboration between school, family and child, focusing on diversity, participation and care in relationships. At the Francisca de Abreu Lima Early Childhood Education Center (CEc), activities such as meetings and workshops involve families for collective improvements. This experience report of a moment of integration between families and the school included a game that presented the daycare routine, a video about the partnership between families and the school, a conversation circle to align expectations and an experience aimed at strengthening the bond that exists between parents and their children.

 

Author Biographies

Mayara Alves Loiola Pacheco, Universidade Estadual do Ceará

 

Doutoranda e mestra em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (PPGE-UECE), em Fortaleza, CE, Brasil. Professora da Prefeitura Municipal de Fortaleza, em Fortaleza, CE, Brasil.

 

Bruno de Oliveira Sales Mota, Universidade Estadual do Ceará

Graduado em Licenciatura em Pedagogia pela Universidade Estadual do Ceará). Especialista em Educação Inclusiva pela Universidade Metropolitana de Santos. Especialista em Psicologia e o Desenvolvimento Infantil pela Faculdade Metropolitana do Estado de São Paulo. Mestre em Educação pela UECE.

 

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Published

20/12/2024

How to Cite

PACHECO, M. A. L. .; MOTA, B. de O. S. . Ateliê Project: An Affective Relationship between School, Family and Child. Revista Educação, Pesquisa e Inclusão, [S. l.], v. 5, n. 1, 2024. DOI: 10.18227/2675-3294repi.v5i1.8375. Disponível em: http://revista.ufrr.br/repi/article/view/8375. Acesso em: 6 feb. 2025.

Issue

Section

Dossiê Educação e Interculturalidade