Experience report on the Physical Education internship

challenges and reflections

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18227/2675-3294repi.v5i1.8370

Keywords:

Supervised internship;, Physical Education;, Primary school.

Abstract

The aim of this study was to report on the main experiences of a future Physical Education teacher on supervised internships in Early Childhood Education and Elementary School in a public school in the municipality of Maracanaú-CE. The methodology adopted was a qualitative, descriptive, experience report. The results of the report cover the experience of teaching, the description of the lessons and the challenges encountered. The conclusion is that after the internship, the students' professional training process became noticeable, especially in the development of effective techniques and methods for application in the classroom, considering the daily challenges associated with the profession. In addition, this experience helps build the teacher's identity by interacting with the children, the supervising teacher and other school staff; facilitating a more effective connection between theory and practice.

Author Biographies

Ana Cristina Rodrigues Marques, Universidade Estadual do Ceará

 

Licencianda em Educação Física pela Universidade Estadual do Ceará (UECE/UAB) Polo Maranguape. Integrante do grupo de pesquisa Corponexões: Corpo, cultura e sociedade. Servidora efetiva da secretaria do Município de Maracanaú.

 

Klertianny Teixeria do Carmo, Universidade Federal do Ceará

 

Mestra em Educação Brasileira e Licenciada em Educação Física, pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Integrante do Grupo de Pesquisa CORPONEXÕES: corpo, cultura e sociedade, do Instituto Federal do Ceará (IFCE). Servidora temporária da Secretaria de Educação do Ceará.

 

Samuel Nunes de Oliveira, Universidade Estadual do Ceará

 

Estudante do curso de licenciatura em Educação Física pela Universidade Estadual do Ceará (UECE/UAB) Polo Maranguape. Integrante do grupo de pesquisa Corponexões: Corpo, cultura e sociedade.

 

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Published

20/12/2024

How to Cite

MARQUES, A. C. R. .; CARMO, K. T. do .; OLIVEIRA, S. N. de . Experience report on the Physical Education internship: challenges and reflections. Revista Educação, Pesquisa e Inclusão, [S. l.], v. 5, n. 1, 2024. DOI: 10.18227/2675-3294repi.v5i1.8370. Disponível em: http://revista.ufrr.br/repi/article/view/8370. Acesso em: 6 feb. 2025.

Issue

Section

Dossiê Educação e Interculturalidade