Supervised internship I
an overview of the first internship in early childhood education
DOI:
https://doi.org/10.18227/2675-3294repi.v5i1.8366Keywords:
Internship;, Experience;, Early childhood education;, Practices.Abstract
The research seeks to demonstrate the experience of Supervised Internship I. The work has a qualitative, exploratory and bibliographical approach, as well as the experience lived during the period. The study is based on the problem: How was the period of experience during supervised internship I, and how did these practices serve the performance and evolution of the interns and students of the pedagogy course. To this end, the study's main objective is to understand how supervised internship in early childhood education works. The theoretical framework will be the National Common Curriculum Base (BNCC), in addition to the authors (PIMENTA; LIMA, 2004), (OSTETTO; MAIA, 2019). The methodology will be the experience lived in the classroom during the process. The results and discussions will focus on understanding the importance of creating a theoretical basis before carrying out the Supervised Internship. The conclusions aim to demonstrate the need for theory and practice in the supervised internship.
References
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018.
FERREIRA, Denize Cristina Kaminski; GREGORIO, Claudia Alessandra; SCHMIDT, Kátia Cristina Sommer. O ESTÁGIO SUPERVISIONADO NA EDUCAÇÃO INFANTIL: UMA RELAÇÃO DIALÉTICA ENTRE TEORIA E PRÁTICA. Olhar de Professor, vol. 22, 2019. Universidade Estadual de Ponta Grossa. Disponível em: https://www.redalyc.org/journal/684/68462591009/html/. Acesso em: 10 de agosto de 2024.
LDB - Lei nº 9394/96, de 20 de dezembro de 1996.
LIRA, Aliandra Cristina Mesomo; DOMINICO, Eliane; SILVA, Kamile de Oliveira; SAITO, Heloisa Toshie Irie. Estágio supervisionado na Educação Infantil: desafios e contribuições para a formação inicial de professores. Conjectura: filos. e Educ. vol.25 Caxias do Sul 2020. Disponivel em: http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2178-46122020000100111. Acesso em: 12 de agosto de 2024.
OSTETTO, Luciana Esmeralda; MAIA, Marta Nidia Varella Gomes. NAS VEREDAS DO ESTÁGIO DOCENTE: (RE)APRENDER A OLHAR. Olhar de Professor 2019, 22. Disponível em: https://www.redalyc.org/journal/684/68462591001/68462591001.pdf. Acesso em: 10 de agosto de 2024.
PIMENTA, Selma Garrido; LIMA, Maria Socorro Lucena. Estágio e Docência. São Paulo: Cortez, 2004. (Coleção docência em formação. Séries saberes pedagógicos).
TODO LIVRO, Educação infantil: o que é, etapas e importância. 2022. Disponível em: https://blog.todolivro.com.br/educacao-infantil/. Acesso em: 10 de agosto de 2024.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Karen Yasmim Alves Oliveira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Educação, Pesquisa e Inclusão não cobra taxas para submissão, avaliação e publicação
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComerdial-CompartilharIgual 4.0 Internacional, permitindo compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes, desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte, reconhecendo a autoria e a publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e da publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão para distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.