Women’s Program Thousand: a strategy for overcoming poverty

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18227/2675-3294repi.v3i1.7361

Keywords:

Programa Mulheres Mil, Economia Solidária, Brasil Sem Miséria, Feminização da Pobreza.

Abstract

This work is a comparative analysis between the III National Policy Plan for Women, the National Solidarity Economy Plan and the Brazil without misery Plan, instituted in 2011 by the Dilma Government. The scenario of inequality in Brazil is wide open and becomes deeper when we look at the gender issue, and we see in the statistical data women without their own income, a characteristic that contributes to the feminization of poverty. The aim is to identify the coherence in the intentions and strategies of the mentioned plans. In this reality, the documents are related in the debate to overcome the extreme poverty of women through the social instruments of the State, such as access to social rights, professional qualification and productive inclusion to guarantee income, occupying a special place in this dialogue the Women's Program Thousand.

Author Biographies

Sandyeva Francione Silva Araújo, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte

Licenciada em Física (IFRN), Mestranda em Educação Profissional (IFRN) e militante da Economia Solidária

Márcio Adriano de Azevedo, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte

Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional (IFRN). Doutor e Mestre em Educação, Especialista em Processos Educacionais e graduado em Pedagogia (UFRN). Cursou estágio Pós-Doutoral (2013-2014), pela Universidade do Minho/Portugal.

Daniela Cunha Terto, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte

Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional (IFRN). Graduada em Pedagogia, Mestre e Doutora em Educação (UFRN).

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Published

28/11/2022

How to Cite

ARAÚJO, S. F. S. .; AZEVEDO, M. A. de .; TERTO, D. C. . Women’s Program Thousand: a strategy for overcoming poverty. Revista Educação, Pesquisa e Inclusão, [S. l.], v. 3, n. 1, 2022. DOI: 10.18227/2675-3294repi.v3i1.7361. Disponível em: http://revista.ufrr.br/repi/article/view/7361. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos