Distance education and the demands of the new world

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18227/2675-3294repi.v3i1.7356

Keywords:

Educação a Distância, Ensino Remoto, Ensino Superior.

Abstract

The research aims to discuss the process of the establishment of the Department of Distance Education (DEAD) in a higher education institution. To this end, the history of the department's development in the institution is presented, as well as reflections on the legal frameworks of the teaching modality. To construct the data, the normative documents that govern the department's teaching policies, such as the Trainee's Manual, are read. In addition to media materials of institutional presentation of the program. Dialogues are held with Silva (2012), Medeiros (2021) and Oliveira (2021) who discuss distance education in different historical contexts and its implications during the accentuation of the offer of the modality. It is concluded that it is of utmost importance that the education professional be aware of the new demands of the future that enter the schools, being a duty of the State to provide training and capacity building to its professionals of the new generation.

Author Biographies

Heryson Raisthen Viana Alves, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Graduado em Pedagogia pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN) (2022). Integrante do Grupo de Pesquisa Contexto e Educação (UERN/CNPq). Membro do Projeto de Extensão universitária CINESOFIA (FAFIC/UERN).

Fernanda Sheila Medeiros da Silva, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Graduanda em Pedagogia (UERN); Bolsista no Programa de Educação Tutorial (PET Pedagogia/SESu/MEC); Grupo de Estudos e Pesquisa Contexto e Educação (UERN/CNPp); Projeto de extensão Estudos Interdisciplinares em Violência, Sociedade e Educação (EIVE).

Jean Mac Cole Tavares Santos, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Professor ADJUNTO IV da Faculdade de Educação. Coordenador do Grupo de Pesquisa Contexto e Educação (UERN/ CNPq). Tutor do Programa de Educação Tutorial de Pedagogia (PET Pedagogia/SESu/MEC).

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Published

28/11/2022

How to Cite

ALVES, H. R. V. .; SILVA, F. S. M. da .; SANTOS, J. M. C. T. . Distance education and the demands of the new world. Revista Educação, Pesquisa e Inclusão, [S. l.], v. 3, n. 1, 2022. DOI: 10.18227/2675-3294repi.v3i1.7356. Disponível em: http://revista.ufrr.br/repi/article/view/7356. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos