Aprendizagem Baseada em Problema com Aplicações em Ciências Agrárias - Uma proposta para o CCA/UFRR
DOI:
https://doi.org/10.18227/1982-8470ragro.v1i1.146Abstract
Apresenta-se um breve descritivo epistemológico da metodologia da Aprendizagem Baseada em Problema (ABP) com ênfase nas Ciências Agrárias, como um processo educacional ativo, cooperativo, integrado, interdisciplinar e orientado para a aprendizagem de adulto. Os estudos da ABP têm se enriquecido com os conhecimentos sobre a gênese do processo cognitivo e da fisiologia da memória.Downloads
Issue
Section
License
I declare on my behalf and on behalf of the other authors that I represent in the act of submitting this article, to REVISTA AGRO@MBIENTE ON-LINE that: • 1. The content of the article is the result of original data and not published or submitted to other journals . • 2. In addition to the lead author, all co-authors participated sufficiently in the work to make public their respective responsibilities for the content. • 3. In case of acceptance of the article, the authors agree that the copyright referring to it will become the exclusive property of Revista Agro@mbiente On-line, any reproduction, total or partial, in any other part or means of dissemination is prohibited, printed or electronic, without the prior and necessary authorization being requested and, if obtained, acknowledgments must be made to the Revista Agro@mbiente On-line of the Centro de Ciências Agrárias/UFRR.