The Pinacoteca do Ceará as cultural space:

who accesses this equipment?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18227/2675-3294repi.v4i1.7887

Keywords:

Arte, Educação não formal;, Cultura, Equipamento cultural.

Abstract

The work is part of studies related to art, culture and non-formal education, emerging from the discipline of Practice VI, of the Degree in Social Sciences at the State University of Ceará. The research seeks to understand who is the target audience that consumes the cultural equipment, known as: Pinacoteca do Ceará. The methodology used is based on a qualitative approach using a semi-structured interview technique, documentary research, bibliographical survey and interviews with interlocutors. The theoretical references are: Bordieu (1998), who discusses cultural capital; Catini (2011), whose discussion portrays non-formal education and Talhari (2014), who denotes the museum as a cultural and sociability space.

Author Biographies

Lilian Maria da Silva Mello, Universidade Estadual do Ceará

Graduanda na Universidade Estadual do Ceará, cursando atualmente Ciências Sociais, bolsista voluntária do Grupo de Pesquisa e Extensão em Relações Étnico-Raciais, Gênero e Educação (GERE) e bolsista do Programa Residência Pedagógica do curso de Ciências Sociais da UECE.

Manuel Naiury Guedes de Sousa, Universidade Estadual do Ceará

Universidade Estadual do Ceará, Centro de Humanidades e Curso de Licenciatura em Ciências.

Graduando em Ciências Sociais, na modalidade licenciatura, pela Universidade Estadual do Ceará, bolsista do Programa Residência Pedagógica do curso de Ciências Sociais da UECE.

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Published

13/11/2023

How to Cite

DA SILVA MELLO, L. M. .; GUEDES DE SOUSA, M. N. The Pinacoteca do Ceará as cultural space: : who accesses this equipment?. Revista Educação, Pesquisa e Inclusão, [S. l.], v. 4, n. 1, 2023. DOI: 10.18227/2675-3294repi.v4i1.7887. Disponível em: http://revista.ufrr.br/repi/article/view/7887. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê Educação e Interculturalidade