Submissões

Submissões Online

Já possui um login/senha de acesso à revista Revista de Administração de Roraima - RARR?
Acesso

Não tem login/senha?
Acesse a página de cadastro

O cadastro no sistema e posterior acesso, por meio de login e senha, são obrigatórios para a submissão de trabalhos, bem como para acompanhar o processo editorial em curso.

 

Diretrizes para Autores

Atualizadas em 26 de fevereiro de 2015.
O manuscrito submetido à apreciação para publicação deverá apresentar as características técnicas apontadas a seguir.


Deverá estar formatado em:

Folha – A4;
Doc ou Docx;
Fonte – Times New Roman, tamanho 12;
Parágrafo – anterior e posterior “0” pontos, entre linhas “1,5”, alinhamento justificado;
Margens – esquerda e superior de 3 cm; direita e inferior de 2 cm.


O artigo deve ser inédito, ou seja, não pode estar em avaliação ou publicado em outra revista. OBS: Aceita-se artigos apresentados em congressos científicos e publicados em anais.

Não deverá conter a identificação do(s) autor(es), tanto no corpo do texto como nas propriedades do arquivo.


O artigo deve possuir no mínimo 10 e no máximo 25 páginas, incluindo:
Título, resumo, palavras-chave, abstract, key-words, introdução, metodologia, análise e discussão dos resultados, conclusões e as referências;

Visando sua difusão internacional, o resumo e as palavras-chaves devem ser apresentados em dois idiomas: português e, inglês ou espanhol.

As eventuais notas deverão ser numeradas sequencialmente e apresentadas antes das referências.

As referências devem ser citadas no corpo do artigo com indicação do sobrenome do(s) autor(es), ano e página de publicação. Elas deverão ser apresentadas em ordem alfabética no final do texto, de acordo com a norma APA.

O trabalho deverá ser submetido pelo site em “Submissões Online”.

Sugere-se como primeiro passo para a submissão de um artigo que os autores leiam a seção "O Autor" do documento Boas Práticas da Publicação Científica da ANPAD – Associação Nacional de Pós-Graduação em Administração.

A RARR aceita contribuições acadêmicas na forma de artigos científicos em português, inglês ou espanhol (a critério dos autores) que sejam de interesse para a área de conhecimento de administração e para a atuação do administrador de empresas, conforme a sua política editorial

As figuras, tabelas ou quadros devem ser apresentados no próprio corpo do texto do artigo, próximo do local onde estão sendo mencionados.

Não é permitido que um trabalho seja submetido simultaneamente a duas ou mais seções da RARR. Cada autor poderá publicar no máximo um trabalho no mesmo ano, independentemente da posição deste na autoria do artigo.

O número máximo de autores por artigo é 5. Não é permitido alterações na autoria dos artigos ao longo do processo editorial.

Os arquivos e o conteúdo do texto e das figuras, tabelas e quadros não devem conter identificação do autor ou dos co-autores. Caso seja possível identificar o autor ou os co-autores o artigo será rejeitado.

Recursos especiais de edição como sublinhado, hifenização, macros, recuos etc devem ser evitados. O Itálico deve ser reservado para palavras em língua estrangeiras. Destaque de palavras e símbolos deve ser feito em negrito.

Os títulos e subtítulos devem ser escritos em negrito e não devem ser longos, ocupando no máximo duas linhas e até 12 palavras.

A apresentação do manuscrito deve seguir o seguinte formato:

Folha de rosto não identificada: Título em português seguido pelo resumo em português. O resumo deve ser justificado e em bloco único, contendo 250 palavras. O resumo deve ser escrito de forma concisa e clara. Ele deve conter:

1. O objetivo da pesquisa;
2. A base teórica adotada;
3. A metodologia e a abordagem adotadas (quando adequado);
4. O escopo teórico e empírico;
5. Os principais resultados encontrados na análise dos dados (quando adequado);
6. As implicações práticas, ou seja, quais mudanças devem ser feitas na prática da administração como resultado da pesquisa (se houver);
7. As implicações sociais da pesquisa, seus impactos na sociedade enas políticas públicas(se houver);
8. A originalidade e valor do trabalho, incluindo a contribuição teórica e metodológica;
9. As limitações identificadas no processo de pesquisa (se houver). Após o resumo, devem ser inseridas cinco palavras-chave em português.

• Título em inglês e Abstract: O "abstract" é o próprio resumo na língua inglesa. Valem as mesmas orientações dadas para o resumo. Após o abstract devem ser inseridas cinco palavras-chave em inglês (Keywords) compatíveis com as palavras chaves do resumo em português.

• Título em espanhol e Resumen: O "resumen" é o próprio resumo em espanhol. Valem as mesmas orientações dadas para o resumo. Após o resumen devem ser inseridas cinco palavras-chave em espanhol (Palabras Clave) compatíveis com as palavras chaves do resumo em português.

• Corpo do texto: O corpo do texto deve aparecer em uma nova página. Não inicie uma nova página a cada subtítulo. Observe que as partes convencionais de um artigo científico teórico-empírico devem incluir: Introdução, referencial teórico, procedimento metodológico, resultados e análises, conclusão, referências e, opcionalmente, apêndices. O referencial teórico deve necessariamente cobrir a produção científica nacional e internacional relevante dos últimos 5 anos. Apêndices devem ser utilizados o menos possível.

• Citações: Sempre que alguma fonte for utilizada, deve-se citar o sobrenome(s) do(s) autor(es) e o ano da publicação. No caso de citações diretas a página da referência deve ser mencionada. Todas as fontes citadas devem ser mencionadas nas referências.

• Figuras, tabelas e quadros: Os títulos e legendas (quando necessárias) devem estar no próprio corpo do texto junto às figuras, tabelas e quadros(arquivo principal). Também devem ser colocados nos arquivos suplementares.

• Normas para apresentação do trabalho: É obrigatório o uso das normas da APA para apresentação de trabalhos científicos.


Para submeter o artigo, o primeiro autor deve necessariamente se cadastrar na RARR. No processo de cadastro o autor deve optar pela categoria autor além da categoria leitor.

O Resumo da Biografia do autor e dos co-autores deve ser informado obrigatoriamente pelo primeiro autor na submissão do artigo. Os resumos devem ter aproximadamente 50 palavras e conter titulação, afiliação, cargo e interesses de pesquisa. A titulação corresponde a duas informações: o título acadêmico de maior valor do autor (ex.: bacharel; mestre; doutor; livre docente) e a Instituição que o concedeu. A afiliação corresponde à Instituição principal (somente uma) a que o autor está atualmente vinculado. Em ambos os casos, as Instituições devem aparecer por extenso e devem conter necessariamente duas unidades organizacionais. Por exemplo, faculdade e universidade ou departamento e faculdade. Alunos devem indicar na titulação o nível que cursam (ex., graduando, mestrando, doutorando) e na afiliação a instituição a que estão vinculados. A titulação e a afiliação dos autores (conforme preenchidos na submissão) serão publicadas na folha de rosto do artigo, caso seja aprovado. Não será permitida a alteração desses campos após a aprovação do artigo.Os resumos completos das biografias dos autores (conforme preenchidos na submissão) serão disponibilizados para consulta pelos leitores no acesso ao artigo na página da RARR.

Os conteúdos dos artigos assinados são de responsabilidade exclusiva dos autores. Ao submeter o artigo, o(s) autor(es) garantem que ele não contém nenhuma violação de quaisquer direitos autorais ou outro direito de terceira parte ou qualquer material de natureza obscena, difamatória ou de outra maneira ilegal. É permitido citar parte de artigos sem autorização prévia, desde que seja identificada a fonte.

Após a submissão, o artigo será avaliado de acordo com o processo de avaliação por pares. A revista reserva-se o direito de solicitar aos autores possíveis alterações nos textos aprovados para publicação. O primeiro autor acompanhará o processo editorial, receberá solicitações de alterações e submeterá versões revisadas do artigo via o sistema de editoração eletrônico da RARR, a partir do seu login e senha, na categoria de usuário autor.

Os textos enviados devem ser inéditos nacional e internacionalmente. Porém, artigos que já foram apresentados em congressos, seminários e assemelhados poderão ser enviados, desde que não haja restrição por parte dos organizadores desses eventos.

Após aprovação do artigo, todos os autores deverão se cadastrar na RARR, informando o endereço para correspondência e o email que serão publicados na folha de rosto do artigo.

Os artigos enviados não devem estar em processo de avaliação simultânea ou terem sido publicados em outros periódicos. Caso essa situação seja verificada, o artigo será rejeitado e os autores ficarão suspensos da possibilidade de submissão de artigos à RARR pelo período de três anos. Além disso, o editor do periódico na qual foi identificado o processo de avaliação simultâneo será notificado do ocorrido.

IMPORTANTE:
O conteúdo dos textos assinados é de exclusiva responsabilidade dos autores.




The manuscript submitted to for publication should present the technical characteristics indicated below.

Should be formatted:

Sheet - A4;
Doc or docx;
Source - Times New Roman, size 12;
Paragraph - before and after "0" points, lines between "1.5", justified;
Margins - left and top 3 cm; right, bottom 2 cm.

The article must be new, that is, it can not be under evaluation or published in another magazine.
P.S.: Articles presented in scientific congress and annual publications are accepted.

Should not include the name (s) of author (s), both in the text and in the file properties.


Item must be at least 10 and at most 25 pages, including:
Title, abstract, keywords, abstract, key-words, introduction, methodology, analysis and discussion of results, conclusions and references;

Aiming at the international broadcast, abstract and keywords should be presented in two languages: Portuguese and English or Spanish.

Any notes should be numbered sequentially and presented before the references.

References should be cited in the article body with the indication of the surname (s) of author (s), year of publication and page. They should be presented in alphabetical order at the end of the text according to the APA standard.

The work must be submitted by the website under "Online Submissions".

It is suggested as a first step for the submission of an article the authors read the section "The Author" of the document Best Practices Scientific Publication ANPAD - National Association of Graduate Studies in Management.

The RARR accepts academic contributions in the form of scientific articles in English, Portuguese or Spanish (by the authors) that are of interest to the administration area of ​​knowledge and the performance of the business administrator, as its editorial policy

Figures, tables or charts must be submitted on the same article of the text body, near the site where they are mentioned.

It is not allowed that a paper is submitted simultaneously to two or more sections of RARR. Each author may publish no more than one work in the same year, regardless of its position in the authorship of the article.

The maximum number of authors per article is 5. It is not allowed changes of the authors during the editorial process.

Files and content of text and figures, tables and charts should not contain identifying the author or co-author. If you can identify the author or co-author the article will be rejected.

Special editing features as outlined, hyphenation, macros, retreats etc. should be avoided. Italics should be reserved for words in foreign language. Highlight of words and symbols should be done in bold.

The titles and subtitles should be written in bold and should not be long, occupying a maximum of two lines and up to 12 words.

The presentation of the manuscript should follow the following format:

• Cover Page unidentified: Title in Portuguese followed by the abstract in Portuguese. The abstract should be justified and in a single block, containing 250 words. The abstract should be written in a concise and clear manner. It should contain:

1. The purpose of the research;
2. The theoretical basis adopted;
3. The methodology and the adopted approach (where appropriate);
4. The theoretical and empirical scope;
5. The main findings in the data analysis (where appropriate);
6. The practical implications, ie what changes should be made in the practice of management as a result of research (if any);
7. The social implications of the research, its impacts on society enas public policies (if any);
8. The originality and value of work, including the theoretical and methodological contribution;
9. The limitations identified in the research process (if any). After the summary shall be inserted five key words in Portuguese.

• Title in English and Abstract: The "abstract" is the very abstract in English. Apply the same guidelines given to the summary. After the abstract should be inserted five key words in English (Keywords) compatible with the key words of the abstract in Portuguese.

• Title in Spanish and Abstract: The "abstract" is the very abstract in Spanish. Apply the same guidelines given to the summary. After the abstract should be inserted five key words in Spanish (Palabras Clave) compatible with the key words of the abstract in Portuguese.

• Body text: The body text should appear on a new page. Do not start a new page every subtitle. Note that the conventional parts of a theoretical and empirical scientific paper should include: Introduction, theoretical framework, methodological procedures, results and analysis, conclusion, references and optionally appendices. The theoretical framework should necessarily cover the national and international scientific production relevant the last 5 years. Appendices should be used sparingly.

• Quote: Whenever a source is used, you must quote the surname (s) (s) of author (s) and the year of publication. In the case of direct quotes the reference page should be mentioned. All cited sources should be mentioned in the references.

• Figures, tables and charts: The titles and subtitles (when necessary) should be in the text itself next to the figures, tables and charts (main file). They should also be placed in the supplemental files.

• Standards for presentation of the work: the use of the APA standards for presentation of scientific papers is mandatory.


To submit the article, the first author must necessarily register in RARR. In the registration process the author must choose the category author besides the reader category.

The Brief Biography author and co-authors must be informed by the first author in the article submission. Abstracts should be about 50 words and contain title, affiliation, position and research interests. The titration corresponds to two things: the academic title of author higher value (ex .: bachelor, master, doctor, teacher free) and the institution that issued it. Membership is main institution (only one) that the author is currently bound. In both cases, the institutions must appear in full and must necessarily contain two organizational units. For example, college and university or department and college. Students should indicate the titration level that course (ex., Graduating, Master, Doctorate) and affiliation with the institution to which they are linked. Titration and the affiliation of the authors (as completed in the submission) will be published in Article cover sheet, if approved. Not be allowed to change these fields after the approval of artigo.Os complete summaries of the biographies of the authors (as completed in the submission) will be available for consultation by readers access to article in the RARR page.

The contents of the signed articles are solely the responsibility of the authors. By submitting the article, the author (s) (s) ensure that it does not contain any violation of any copyright or other right of any third party or obscene material nature, defamatory or otherwise unlawful. Be cited in articles without permission, provided the source is acknowledged.

After submission, the article will be evaluated according to the peer review process. The magazine reserves the right to ask the authors possible changes in the texts approved for publication. The first author will monitor the editorial process, receive change requests and submit revised versions of the article via e-publishing system RARR, from your login and password, the user author category.

Texts sent must be unpublished nationally and internationally. However, articles that have been presented at conferences, seminars and the like may be sent, since there is no restriction by the organizers of these events.

After article approval, all authors must register at RARR informing the mailing address and email to be published on the cover page of the article.

Submitted articles should not be in simultaneous evaluation process or have been published elsewhere. If this condition is verified, the item will be rejected and the authors will be suspended the possibility of articles to submission RARR for three years. In addition, the editor of which was identified in the simultaneous evaluation process will be notified of the incident.

IMPORTANT:
The content of signed texts is the exclusive responsibility of the authors.

 

Condições para submissão

Como parte do processo de submissão, os autores são obrigados a verificar a conformidade da submissão em relação a todos os itens listados a seguir. As submissões que não estiverem de acordo com as normas serão devolvidas aos autores.

  1. A contribuição é original e inédita, e não está sendo avaliada para publicação por outra revista; caso contrário, justificar em "Comentários ao Editor". (The contribution has to be original and not be published by another publisher. Also, the text should not be submitted simultaneously for another review process in another journal; if this requirement is not fulfilled, please justify in the section “Comments to the Editor”).
  2. Os arquivos para submissão estão em extensão .doc ou .rtf (compatível Microsoft Office Word 97-2003). O tamanho do arquivo não ultrapassa 3MB. (The arquives submitted should be in Format .doc (Microsoft Office Word 97-2003 compatible). The file size does not exceed 3MB).
  3. Todos os endereços de páginas na Internet (URLs), incluídas no texto (Ex.: http://www.ufrr.br) estão ativos e prontos para clicar. (All electronic addresses of the Internet (URLs), including those of the text (Ex.: http://www.ufrr.br) should be activated and ready for access).
  4. O texto está em espaço 1,5; usa uma fonte de 12-pontos; emprega itálico ao invés de sublinhar (exceto em endereços URL); com figuras e tabelas inseridas no texto, e não em seu final. (The text should be spaced 1.5, formated in 12pt font. Please, use italics instead of underlines (with the exception of URL addresses). All figures, graphics and tables should be positioned directly into the text sequence, and not at the end).
  5. O texto segue os padrões de estilo e requisitos bibliográficos descritos em Diretrizes para Autores, in the section About the Journal), na seção Sobre a Revista. (The text has to comply with the rules published at in style and bibliographical references Guidelines for for Authors, in the section About the Journal).
  6. A identificação de autoria deste trabalho foi removida do arquivo e da opção Propriedades no Word, garantindo desta forma o critério de sigilo da revista, caso submetido para avaliação por pares (ex.: artigos), conforme instruções disponíveis em Asegurando a Avaliação por Pares Cega. (The author’s identification should be removed from the text and also from the Word Properties, to guarantee that the anonymous referee process can be fully accomplished, following the instructions in Assuring the Avaliation by Double Blind).
  7. O artigo atende de forma adequada as normas de ortografia e gramática do idioma em que foi submetido.(The article meets adequately the rules of spelling and grammar of the language in which it was submitted).
  8. O campo "Instituição" nos dados de cada autor foi preenchido durante o processo de submissão. Ele contém a principal Instituição a que o autor está vinculado (somente uma), por extenso, com duas unidades organizacionais. Por exemplo, departamento e faculdade ou faculdade e universidade.The "institution" in the data of each author was completed during the submission process. It contains the main institution to which the author is bound (only one), in full, with two organizational units. For example, department and college or college and university.
  9. O campo "Resumo da Biografia" nos dados de cada autor foi preenchido durante o processo de submissão. Nele consta a titulação do autor (título acadêmico de maior valor que o autor possui, por ex.: graduando em administração; mestrando ou doutorando em administração; bacharel ou especialista em administração; mestre ou doutor em administração; livre-docente) e a Instituição que a concedeu. A Instituição deverá ser descrita com duas unidades organizacionais. Por exemplo, departamento e faculdade ou faculdade e universidade. The "Summary of Biography" in the data of each author was completed during the submission process. It indicates the author titration (academic title of greater value than the author has, eg .: majoring in administration; master's degree or doctorate in administration, bachelor or specialist in administration, master or doctorate in administration, associate professor) and the Institution who gave it. The institution should be described with two organizational units. For example, department and college or college and university.
  10. Após aprovação do artigo, todos os autores se cadastrarão na RARR, informando o endereço para correspondência e o email. Os autores autorizam que essas informações além de sua titulação e afiliação (preenchidas na submissão) sejam publicadas na folha de rosto do artigo, conforme padrão da Revista. Também autorizam que os resumos de suas biografias (conforme preenchidos na submissão) sejam disponibilizados para consulta pelos leitores durante o acesso ao artigo na página da RARR. After article approval, all authors cadastrarão RARR in informing the mailing address and email. The authors allow that information beyond their titles and affiliation (filled in submission) are published in the article's title page, as standard Magazine. Also authorize the summaries of their biographies (as filled in submission) are available for consultation by readers while accessing the article in the RARR page.
  11. O nome do arquivo de submissão não poderá conter mais que 127 caracteres.
 

Declaração de Direito Autoral

PORTUGUÊS
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:

1.Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.

2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.

3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado O Efeito do Acesso Livre.

ENGLISH
Authors who publish with this journal agree to the following terms:

1.Autores retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution allowing work sharing with acknowledgment of its initial publication in this journal.

2. Authors are able to take on additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (ex .: publish in institutional repository or as a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.

3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (eg .: in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as increasing impact and citation of published work The Effect of Open Access .

 

Política de Privacidade

PORTUGUÊS
Os nomes e endereços informados nesta revista serão usados exclusivamente para os serviços prestados por esta publicação, não sendo disponibilizados para outras finalidades ou à terceiros.

ENGLISH
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.